日曜日の食卓で

とりとめなのない話が書かれていると思います

ただ俺は、この曲を今日のあなたに贈りたかっただけなんだ


You've got a friend. Lyrics and Music: Carole King


When youre down and troubled and you need a helping hand
And nothing, nothing is going right.
Close your eyes and think of me and soon I will be there
To brighten up even your darkest nights.


You just call out my name, and you know where ever I am
Ill come running, to see you again.
Winter, spring, summer, or fall,
All you have to do is call
And Ill be there, Youve got a friend.


If the sky above you, should turn dark and full of clouds
And that old north wind should begin to blow
Keep your head together and call my name out loud
And soon I will be knocking upon your door.


You just call out my name and you know where ever I am
Ill come running to see you again.
Winter, spring, summer or fall
All you got to do is call
And Ill be there, you've got a friend.


aint it good to know that youve got a friend?
People can be so cold.
They'll hurt you and desert you.
They'll take your soul if you let them.
Oh yeah, but dont you let them.


You just call out my name and you know wherever I am
Ill come running to see you again.


Winter spring summer or fall,
all youve got to do is call.
Ill be there, yes I will.
Youve got a friend.
Youve got a friend.
Aint it good to know youve got a friend.
Aint it good to know youve got a friend.
Youve got a friend.


落ち込んで、トラブルを抱え込んで、手助けが必要なとき
そして何もかもがうまく運ばないときには
目を閉じて、私のことを思い出して
そうしたらすぐに私はあなたのところへ行く
あなたの深い夜を明るくするために


ただ私の名前を呼べばいい、そしたらどこにいようと
私はあなたの元へ行く、またあなたに会うために
冬も春も、夏でも秋でも
あなたは私の名前を呼べばいい
そうすれば私はあなたの元へ行く
あなたには友達がいる


もしもあなたの頭上の空が暗くなり、雲が立ちこめて
そしてあの北風が吹き始めても
神経を集中して私の名前を大声で呼んで
そうしたら、私はあなたの部屋の扉を叩いている


ただ私の名前を呼べばいい、そしたらどこにいようと
私はあなたの元へ行く、またあなたに会うために
冬も春も、夏でも秋でも
あなたは私の名前を呼べばいい
そうすれば私はあなたの元へ行く
あなたには友達がいる


友達がいるのがわかってるって素敵じゃない?
人は冷たくあたるかもしれない
あなたを傷つけ、見捨てるかもしれない
あなたが許せば、人はあなたの魂を奪うかもしれない
でも、あなたはそんなことさせないはず


ただ私の名前を呼べばいい、そしたらどこにいようと
私はあなたの元へ行く、またあなたに会うために
冬も春も、夏でも秋でも
あなたは私の名前を呼べばいい
そうすれば私はあなたの元へ行く
あなたには友達がいる


友達がいるのがわかってるって素敵じゃない?
友達がいるのがわかってるって素敵じゃない?
あなたには友達がいる


「あなたには友達がいる」(邦題:君の友達) 作詞作曲:キャロル・キング 意訳20%:hirofmix
*日本語訳はサイト名「懐メロ英語」から引用し、hirofmixが適当に直した。