日曜日の食卓で

とりとめなのない話が書かれていると思います

今日の空は雨を隠して

今年最後の主催事業が終った。色々な問題を残したけれど、来ていただいたお客様には感謝してます。どうもありがとう。今夜の感動を、いつまでも忘れないでいて下さいませ。


そして
Beatles "you've got to hide your love away"(邦題:悲しみをぶっ飛ばせ)

Here I stand head in hand Turn my face to the wall
If she's gone I can't go on Feelin' two-foot small
 壁に顔をむけて、頭を抱えてここに立ちすくんでいる
 彼女が去ってしまったら、やっていけない 2フィートも縮んだ気分だ


Everywhere people stare Each and every day
I can see them laugh at me And I hear them say
 誰もがどこでもいつも、じろじろ見て僕をあざ笑っている
 それでこう言ってくる


Hey you've got to hide your love away
Hey you've got to hide your love away
 おいおい、お前の恋なんて隠してしまえよ
 そんな恋なんて隠しておけよ


How could I even try I can never win
Hearing them, seeing them in the state i'm in
 俺にどうしろって? 勝てる訳ないじゃないか。
 何を聞いても、何を見ても、これじゃあどうしようもない。


How could she say to me Love will find a way
Gather round all you clowns Let me hear you say
 愛がすべてを解決するなんて、よく言ったもんだよ
 集えすべての道化師達! 諸君の声を聞かせてくれ


Hey you've got to hide your love away
Hey you've got to hide your love away
 おいおい、お前の恋なんて隠してしまえよ
 お前の恋なんて隠しておくんだ